Volg ons op
Evelien van Wingerden

Evelien van Wingerden-Fontein voltooide de Bachelor Psychologie en de Research Master Cognitive Neuropsychology aan de Vrije Universiteit. 
Zij is sinds 2012 als promovenda verbonden aan de Leerstoel Ondersteunde Communicatie via de Radboud Universiteit Nijmegen. Zij onderzoekt de ontwikkeling van begrijpend lezen bij kinderen met een verstandelijke beperking en kinderen met een auditief verstandelijke beperking.
Haar project heeft als doel om te bepalen welke factoren de grootste invloed hebben op de ontwikkeling van begrijpend lezen bij deze kinderen. Naast de verstandelijke en perceptuele mogelijkheden van het kind, wordt ook gekeken naar externe factoren, zoals de verwachtingen van ouders en leerkrachten.

Evelien werkt als sinds voorjaar 2017 als onderzoeker aan de Universiteit van amsterdam. Zij verdedigde haar proefschrift 'Reading Comprehension Development in Children with Intellectual disabilities' op 13 maart 2017 (Radboud Universiteit)

Recente nieuwsberichten, publicaties & rapporten
Twitter
Verbeelding