Volg ons op
Presentaties

Stijn Deckers

Lezingen/workshops

2014

  • Deckers, S. R. J. M., Van Zaalen, Y., & Peek, M. (2014). Interprofessional treatment planning in Down Syndrome: round table discussion. Expert workshop presented at the Speech Language Therapy Summer School, Malta.
  • Deckers, S. R. J. M. (2014). Levelt’s model: from blueprint of the speaker to blueprint of the communicator? Lecture presented during the research symposium following the ISAAC congress, Lisbon, Portugal.
  • Deckers, S. R. J. M., Stoep, J., & Van Zaalen, Y. (2014). Insights in vocabulary organization in children with Down Syndrome. Lecture presented at the ISAAC congress, Lisbon, Portugal.
  • Deckers, S. R. J.M., Van Zaalen, Y., Van Balkom, H., Stoep, J., & Verhoeven, L. (2014). ICF-CY and Down Syndrome: a useful tool for clinical decision making? Lecture presented at the ISAAC congress, Lisbon, Portugal.
  • Van Balkom, H., Stoep, J., Deckers, S. R. J. M., & Van der Schuit, M. (2014). Profiling communicative competence: a neurosociocognitive reasoning model to guide decision-making in AAC assessment. Lecture presented at the ISAAC congress, Lisbon, Portugal.

2013

  • Deckers, S. R. J. M. (2013). ICF-CY en Downsyndroom. Presentatie tijdens onderzoeksbijeenkomst Fontys Paramedische Hogeschool, Eindhoven.
  • Deckers, S. R. J. M., Den Hollander, J., & Van Zaalen, Y. (2013). Vierhandengebaren, scripts, ritme en leerprincipes bij kinderen met een communicatieve beperking. Presentatie tijdens drie ouderbijeenkomsten RAAK PRO project ‘Praten kan ik niet… maar communiceren wil ik wel’ te Eindhoven, Arnhem en Rotterdam.
  • Deckers, S. R. J. M., Van der Burg, J., Korzilius, H., & De Moor, J. (2013). The role of temperament in problematic mealtime behaviour and implications for feeding intervention in toddlers with developmental disabilities. Lecture presented at the Conference for Specialist Interventions for Feeding Disorders, Stafford, United Kingdom.
  • Deckers, S. R. J. M., Stoep, J., & Van Zaalen, Y. (2013). Communicatie Competentie Profiel: uitleg kernbegrippen en meest genoemde adviezen. Presentatie tijdens vier ouderbijeenkomsten RAAK PRO project ‘Praten kan ik niet… maar communiceren wil ik wel’ te Eindhoven, Utrecht, Rotterdam en Enschede.
  • Deckers, S. R. J. M., & Van Zaalen, Y. (2013). Down Syndrome: One developmental profile? Lecture presented at the Speech Language Therapy Summer School, Patras, Greece.
  • Deckers, S. R. J. M. & Van Zaalen, Y. (2013). ICF-CY en Downsyndroom. Presentatie op jaarcongres NVLF, Nieuwegein.
  • Deckers, S. R. J. M., Stoep, J., Van Balkom, H. & Van Zaalen, Y. (2012). RAAK PRO project ‘Praten kan ik niet… maar communiceren wil ik wel’: een introductie in Ondersteunde Communicatie. Presentatie op bijeenkomst van het Pitt Hopkins Syndroom, Zoetermeer.

2012

  • Deckers, S. R. J. M., Stoep, J., & Van Zaalen, Y. (2012). RAAK PRO project ‘Praten kan ik niet… maar communiceren wil ik wel’. Presentatie op bijeenkomst van het Rubinstein-Taybi Syndroom, Beekbergen.
  • Deckers, S. R. J. M., van Zaalen, Y., Peek, M. & Van Balkom, H. (2012). How to implement AAC effectively in SLP. Expert workshop presented at the CPLOL congress, The Hague, Netherlands.
  • Deckers, S. R. J. M., Van Zaalen, Y., Stoep, J., Van Balkom, H., & Verhoeven, L. (2012). OC (technologie) en het (jonge) kind met Downsyndroom. Interactieve workshop gepresenteerd tijdens congres ‘Kracht van Communicatie’, ISAAC-nf, Kerkrade.
  • Stoep, J., Deckers, S. R. J. M., Van Zaalen, Y., Van Balkom, H., & Verhoeven, L. (2012). Profiling communicative competence: A neurosociocognitive reasoning model for AAC assessment. Lecture presented at the ISAAC congress, Pittsburgh, USA.
  • Van Tilborg, A., Van Wingerden, E., Deckers, S. R. J. M., Van Balkom, H., Segers, E., Verhoeven, L., Stoep, J., & Van Zaalen, Y. (2012). Enhancing (basic) literacy skills in children with intellectual disabilities through AAC. Lecture presented at the ISAAC congress, Pittsburgh, USA.

 

Posters op (internationale) congressen

2014

  • Deckers, S. R. J. M., van Zaalen, Y., & Reichel, I. K. (2014). Using the ICF-CY to identify individual strengths and weaknesses in communicative competence in children with Down Syndrome. Touro College Research Day. New York, U.S.A.

2013

  • Deckers, S. R. J. M., Van der Burg, J., Korzilius, H., & De Moor, J. (2013). The role of temperament in problematic mealtime behaviour and implications for feeding intervention in toddlers with developmental disabilities. Poster presented at the Conference for Specialist Interventions for Feedings Disorders, Stafford, United Kingdom.

2012

  • Deckers, S. R. J. M., & Van Zaalen, Y. (2012). Communication Competencies Profile in children with Down Syndrome. Poster presented at the CPLOL conference, The Hague, Netherlands.
  • Van Zaalen, Y., Deckers, S. R. J. M., Dirven, C., Kaiser, C., van Kemenade, P., & Terhoeve, A. (2012). Prevalence of cluttering in a school-aged population. Poster presented at the 7th World Conference on Fluency Disorders, Tours, France.

2011

  • Deckers, S. R. J. M., & Van Zaalen, Y. (2011). Gebruik van OC voor stimuleren van communicatieve redzaamheid en beginnende geletterdheid van kinderen met Downsyndroom, Poster gepresenteerd tijdens workshop Communicatieontwikkeling en -ondersteuning bij mensen met een verstandelijke beperking en hun omgeving. ZON MW congres, Focus op onderzoek, Utrecht.

 

Judith Stoep

2015

  • Van Tilborg, A., Van Wingerden, E., & Stoep, J. (2015). Leren lezen bij leerlingen met een verstandelijke beperking: Een referentiekader voor leerlingen met doof-verstandelijke beperkingen. Masterclass op Kentalis ACVB Kennisdag, 26 maart 2015
  • Stoep, J., Scheltinga, F., Netten, A., & Gijsel, M. (2015, februari). Onderzoek in de praktijk van het SO: EXSO: IMaGE. Presentatie op LECSO Wetenschapsontmoeting, Utrecht.

2014

  • Deckers, S. R. J.M., Zaalen, Y. van, Balkom, H. van, Stoep, J., & Verhoeven, L. (2014, juli). ICF-CY and Down Syndrome: a useful tool for clinical decision making? Lecture presented at the ISAAC congress, Lisbon, Portugal.
  • Balkom, H. van, Stoep, J., Deckers, S. R. J. M., & Schuit, M. van der (2014, juli). Profiling communicative competence: a neurosociocognitive reasoning model to guide decision-making in AAC assessment. Lecture presented at the ISAAC congress, Lisbon, Portugal.
  • Deckers, S. R. J. M., Stoep, J., & Zaalen, Y. van (2014, juli). Insights in vocabulary organization in children with Down Syndrome. Lecture presented at the ISAAC congress, Lisbon, Portugal.

2012

  • Stoep, J. (2012, april). Beginnende geletterdheid: Een goed begin is het halve werk! Ouderbijeenkomst basisschool de Sterredans, Nijmegen
  • Stoep, J. (2012, mei). Woorden leren = verbinden. Workshop Inspiratiemiddag Taallijn VVE, Expertisecentrum Nederlands, Nijmegen.
  • Stoep, J., Balkom, H. van, Zaalen, Y. van, & Martens, L. (2012, augustus). Dynamic assessment and profiling of communicative competence. Lezing ISAAC research symposium, Pittsburgh, USA.
  • Stoep, J., Balkom, H. van, & Legel, M. (2012, augustus). Anchored approaches in AAC: Illustrative examples in education and multi media. Lezing ISAAC congres, Pittsburgh, USA.
  • Stoep, J., Deckers, S., Balkom, H. van, & Zaalen, Y. van (2012, augustus). Profiling communicative competence: A neurosociognitive reasoning model for AAC assessment. Lezing ISAAC congress, Pittsburgh, USA
  • Tilborg, A. van, Wingerden, E. van, Deckers, S. R. J. M., Balkom, H. van, Segers, E., Verhoeven, L., Stoep, J., & Zaalen, Y. van (2012). Enhancing (basic) literacy skills in children with intellectual disabilities through AAC. Lecture presented at the ISAAC congress, Pittsburgh, USA.
  • Stoep, J., Zaalen, Y. van, Balkom, H. van, Martens, L.,  Deckers, S., Schuit, M. van der & Dollevoet, T. (2012, oktober). Dynamic Assessment van communicatie met behulp van het CommunicatieCompetentieProfiel. Interactieve workshop ‘Kracht van Communicatie’, ISAAC-nf, Kerkrade.
  • Deckers, S. R. J. M., Van Zaalen, Y., Stoep, J., Van Balkom, H., & Verhoeven, L. (2012, oktober). OC (technologie) en het (jonge) kind met Downsyndroom. Interactieve workshop gepresenteerd tijdens congres ‘Kracht van Communicatie’, ISAAC-nf, Kerkrade.
  • Deckers, S. R. J. M., Stoep, J., & Zaalen, Y. van (2012). RAAK PRO project ‘Praten kan ik niet… maar communiceren wil ik wel’. Presentatie op bijeenkomst van het Rubinstein-Taybi Syndroom, Beekbergen.
  • Deckers, S. R. J. M., Stoep, J., Balkom, H. van & Zaalen, Y.  van (2012). RAAK PRO project ‘Praten kan ik niet… maar communiceren wil ik wel’: een introductie in Ondersteunde Communicatie. Presentatie op bijeenkomst van het Pitt Hopkins Syndroom, Zoetermeer.

2011

  • Stoep, J. (2011, januari).Voor- en Vroegschoolse Educatie; Spelen en/of leren? Gastcollege Onderwijskunde, PWO Radboud Universiteit Nijmegen.
  • Stoep, J. (2011, mei). Kinderen leren initiatieven nemen in communicatie: Samen aan de slag! Workshop Kentalis Vroegbehandeling Roermond/Hoensbroek/ Maastricht;
  • Stoep, J. (2011, mei). Internationale classificatie van het menselijk functioneren (ICF). Workshop SIAC, Utrecht.
  • Stoep, J. (2011, juni). Kinderen Leren Initiatieven Nemen in communicatie (KLINc): Start van een nieuw vroeginterventie programma. Lezing Symposium Leerstoel Ondersteunde Communicatie: Uit jezelf! Onderzoek verrijkt de praktijk, Radboud Universiteit Nijmegen.
  • Stoep, J. (2011, juni). Interactief Voorlezen en OC. Lezing Symposium Leerstoel Ondersteunde Communicatie: Uit jezelf! Onderzoek verrijkt de praktijk, Radboud Universiteit Nijmegen;
  • Stoep, J. (2011, september). ICF: cliënt en sociaal netwerk. Workshop Kentalis Kennisdag ACVB, Lunteren;
  • Stoep, J. (2011, oktober). Kinderen leren initiatieven nemen in communicatie: Samen aan de slag! Workshop Kentalis Vroegbehandeling ESM/ASS Utrecht.
  • Stoep, J. (2011, december). Voor- en Vroegschoolse Educatie; Spelen en/of leren? Gastcollege Onderwijskunde, PWO Radboud Universiteit Nijmegen.

2010

  • Stoep, J. (2010, januari). Beginnende geletterdheid: Een diversiteit aan perspectieven. Lezing conferentie ‘Jij hebt makkelijk praten’,  SCEM, Ede.
  • Stoep, J., & Balkom, H. van (2010,  maart). Interactief voorlezen en Ondersteunde Communicatie: Samen aan de slag! Workshop BOSK-dag: Visualiseren van taal, Utrecht;
  • Stoep, J. (2010, juni). Ankergestuurde instructie: Basis voor een groeiende woordenschat. Workshop Kentalis, Eindhoven.
  • Stoep, J., Balkom, H. van, & Schuit, M. van der (2010, juli). Communication, language and literacy for young children with complex needs: Playing and learning in the KLINc Atelier. Lezing IGEL-conferentie: International conference on valorisation in literature and media studies, Utrecht.
  • Schuit, M. Van der, Balkom, H. Van, & Stoep, J. (2010,  juli). Effectiveness of an intervention on language, communication, and early literacy for pre-school children with developmental disabilities. Lezing ISAAC-conferentie: Communicating Worlds, Barcelona, Spanje.
  • Stoep, J., Balkom, H. Van, & Pullens, W. (2010, juli). AAC enhanced teaching and learning for children with severe developmental language disorders (SDLD). Lezing ISAAC-conferentie: Communicating Worlds, Barcelona, Spanje;
  • Blumenthal, M., & Stoep, J. (2010, september). Bilingual development in children who are auditory / communicatively disabled: How do we advise parents best? Lezing LIMoBiS conference: Language Impairment in Monolingual and Bilingual Society, Aalborg, Denemarken.
  • Stoep, J., & Blumenthal, M.,(2010, september). Views and practices in the diagnostic process of determining speech, language and communication difficulties in culturally and linguistically diverse exceptional children. Poster LIMoBiS conference: Language Impairment in Monolingual and Bilingual Society, Aalborg, Denemarken.
  • Stoep, J. (2010, november). Sociale status, meertaligheid en taalachterstanden. Lezing PAOG symposium: Luisteren, kijken en praten: Communicatieproblemen bij kinderen, Nijmegen.
  • Stoep, J. (2010, november). Beginnende geletterdheid. Workshop Maartenskliniek in cursus: Stimulering van het jonge kind met ontwikkelingsstoornissen, Nijmegen.

2009

  • Stoep, J., Balkom, H. van, Schuit, M. van der, & Luiken, H. (2009, maart). Stimuleren van geletterdheid: Kansen creëren; lezing conferentie Alle Taal Centraal (Sint Marie), Eindhoven.
  • Stoep, J., Balkom, H. van, Schuit, M. van der, & Luiken, H. (2009, april). Beginnende geletterdheid en kinderen met communicatieve beperkingen: Een kwestie van kansen. Workshop SigNet, Destelbergen (België).
  • Stoep, J., Balkom, H. van, Schuit, M. van der, & Luiken, H. (2009, april). Leren lezen en kansen krijgen. Lezing conferentie Taal Lezen Speciaal, Ede.
  • Stoep, J. (2009, oktober). Stimulering van geschreven taal: Een kwestie van kansen. Informatieavond De Spreekhoorn, Breda.
  • Stoep, J., Balkom, H. van, Schuit, M. van der, & Luiken, H. (2009, december). Totale en Ondersteunde Communicatie (TC/OC); Communicatieontwikkeling en –ondersteuning voor mensen met complexe behoeften aan ondersteuning van hun communicatie en omgeving. Conferentie Expertise, ambitie en toewijding: bindende factoren? Kentalis, Ede.
  • Stoep, J. (2009, december). Voor- en Vroegschoolse Educatie; Spelen en/of leren? Gastcollege Onderwijskunde, PWO Radboud Universiteit Nijmegen.

2008

  • Stoep, J., Balkom, H. van, Schuit, M. van der, Luiken, H., & Snieders, J. (2008, april). KLINc: Kinderen Leren Initiatieven Nemen in communicatie. Lezing studiedag Keypoint: Wat doet dit kind met dit hulpmiddel? Utrecht.
  • Stoep, J., Balkom, H. van, Schuit, M. van der, Luiken, H., & Snieders, J. (2008, april). KLINc-Atelier: Good practice in stimulering van taal, communicatie en geletterdheid; Lezing kenniskring ACVB, Kentalis, Nijmegen.
  • Stoep, J., Balkom, H. van, Schuit, M. van der, Luiken, H., & Snieders, J.  (2008, mei). Taal, communicatie en geletterdheid: Een kwestie van kansen. Lezing Landelijke Spraak-/Taaldag BOSK; Utrecht.
  • Schuit, M. van der, Peeters, M., Stoep, J., & Balkom, H. van (2008, augustus). Effects of the home literacy environment of children with disabilities on language and early literacy. Lezing ISAAC; Montreal, Canada.
  • Stoep, J. (2008, september). Geletterdheid: een kwestie van kansen. Lezing uitwisselingsdag Stichting Verteltassen, Amsterdam;
  • Stoep, J., Balkom, H. van, Schuit, M. van der, & Luiken, H. (2008, september). The KLINc Atelier: Chances for literacy. Lezing CAAC; Charlottesville, VA (USA).
  • Stoep, J. (2008, oktober). Ouderbetrokkenheid: een kwestie van aanpassen? Lezing Netwerkbijeenkomst KPC; Den Bosch.
  • Stoep, J. (2008, december). Voor- en Vroegschoolse Educatie; Spelen en/of leren? Gastcollege Onderwijskunde, Radboud Universiteit Nijmegen.
  • Stoep, J., Balkom, H. van, Luiken, H., Snieders, J., & Schuit, M. van der  (2008, december). KLINc-Atelier: Interactief met taal, communicatie en geletterdheid. Lezing Open Podium Sint Marie; Eindhoven.
  • Stoep, J., Balkom, H. van, Schuit, M. van der, Luiken, H., & Snieders, J.  (2008, december). KLINc: Kinderen Leren Initiatieven Nemen in communicatie. Lezing symposium ACVB Viataal, Sint Michielsgestel.
  • Pullens, W., & Stoep, J. (2008, december). Ervaringsgericht vertellen en lezen. Workshop symposium ACVB Viataal, Sint Michielsgestel.

2007

  • Balkom, H. van, Luiken, H., Stoep, J., & Schuit, M. van der (2007, september). KLINc-Atelier: Duizend talen van communicatie. Lezing op conferentie Focus op onderzoek, ZonMW, Amsterdam;
  • Stoep, J. (2007, oktober). KLINc-Atelier: Honderd talen van communicatie; lezing colloquium Expertisecentrum Nederlands, Nijmegen.
  • Stoep, J., Balkom, H. van, Luiken, H., Snieders, J., Schuit, M., & Knoops, J. (2007, december). KLINc Atelier: play/learning environment for early language and literacy intervention. Lezing invitational conference KLINc, Ravestein.
  • Stoep, J., Schuit, M. van der, Balkom, H. van, Luiken, H., & Snieders, J. (2007, december). KLINc-Atelier: Honderd talen van communicatie. Lezing ISAAC-nf, Sint Michielsgestel.
  • Stoep, J., Balkom, H. van, Luiken, H., Schuit, M. van der, & Snieders, J. (2007, december). KLINc-Atelier: Interactief met taal, communicatie en geletterdheid. Workshop ISAAC-nf; Sint Michielsgestel.

2006

  • Schuit, M. van der, Stoep, J., Balkom, H. van, Luiken, H., & Snieders, J. (2006, juli). Dynamic Assessment; Study of effectiveness of the intervention given in the communication studio. Presentatie ISAAC 12th biennial conference Communication bridges, Düsseldorf, Duitsland.
  • Balkom, H. van, Peeters, M., Davids, N., Schuit, M.van der, & Stoep, J. (2006, juli). Early language and literacy connectors in young, multiple disabled children. Presentatie ISAAC 12th biennial conference Communication bridges, Düsseldorf, Duitsland.
  • Stoep, J., Balkom, H. van, Luiken, H., Schuit, M. van der, & Snieders, J. (2006, juli). Communication Studio: Play/learning environment for early language and literacy development. Presentatie ISAAC 12th biennial conference Communication bridges, Düsseldorf, Duitsland.
  • Stoep, J. (2006, juli). Communication Studio. poster ISAAC 12th biennial conference Communication bridges, Düsseldorf, Duitsland.
  • Balkom, H. van, Stoep, J., Luiken, H., Snieders, J., & Schuit, M. van der (2006, september). Vroege geletterdheid. Presentatie EurlyAid, Papendal/Arnhem.

2004

  • Stoep, J. (2004, november). Z@ppflat: Oral communication and vocabulary development of young children; Mercator International Symposium in Ljouwert.

2003

  • Stoep, J. (2003, mei). Interactief voorlezen in VVE. Lezing op Ideevormende conferentie Interactief Taalonderwijs van het Expertisecentrum Nederlands in Arnhem.
  • Stoep, J. (2003, juni). Interactief voorlezen en de Taallijn VVE. Presentatie schoolbegeleidingsdiensten Taal Lokaal in Utrecht.
  • Stoep, J. (2003, september). Taallijn VVE. Presentatie op Netwerkbijeenkomst Tussendoelen Beginnende Geletterdheid van het KPC in Den Bosch.
  • Stoep, J. (2003, september). Taallijn VVE; presentatie voor NBMO in Utrecht.
  • Stoep, J. (2003, november). Preschool education in the Netherlands: Programs for Dutch and language minority children from lower socio-economic backgrounds. Presentatie tijdens de HDP Colloquium van de Harvard Graduate School of Education in Cambridge, USA.
  • Stoep, J., & Van der Beek, A. (2003, november). Z@ppelin Logeerboek; multimediapresentatie op de conferentie ICT en VVE van SLO in Nieuwegein.
  • Stoep, J., Corvers, J., & De la Rambelje, M. (2003, december). Interactief voorlezen in Piramide-perspectief; scholing aan Piramidetrainers voor de Cito-groep in Arnhem.

2002

  • Stoep, J., Bakker, J. & Verhoeven, L. (2002, april). De rol van leerkrachtoordelen in het proces van beginnende geletterdheid; het vervolg; lezing tijdens NUOVO-onderzoekspresentatiedag in Nijmegen.

1995-1999

  • Stoep, J. (1999, maart). Ontluikende geletterdheid. Lezing op de studiedag ‘Voorschoolse periode’ van de Provinciale Bibliotheek Centrale voor Noord-Brabant in Tilburg.
  • Stoep, J., Bakker, J., & Verhoeven, 1999, september). Parental and teacher commitment in emergent literacy development. Lezing op de Second European Graduate School on literacy acquistion: ‘Precursors of functional literacy’, Katholieke Universiteit Nijmegen.
  • Stoep, J., & Verhoeven, L. (1999, december). Family and classroom predictors of children’s early language and literacy development. Lezing op de National Reading Conference Orlando, USA.
  • Stoep, J. (1998, juni). De rol van leerkrachtoordelen in het proces van beginnende geletterdheid. Lezing tijdens NUOVO-onderzoekspresentatiedag Katholieke Universiteit Nijmegen.
  • Stoep, J. (1998, november). Rol van leerlingbeelden en streefniveaus van leerkrachten in de onderbouw van het basisonderwijs in relatie met beginnende geletterdheid. Colloquium Orthopedagogiek van Leren en Ontwikkeling, Katholieke Universiteit Nijmegen.
  • Stoep, J., & Verhoeven, L. (1998, december). Effects of teachers’ book reading on children’s early language and literacy development. Lezing op de National Reading Conference in Austin, USA.
  • Stoep, J. (1997, april). Onderwijs in beginnende geletterdheid: een overzicht. Lezing op de Nijmeegse RAiN-conferentie ‘Preventie en behandeling van leesproblemen’.
  • Stoep, J. (1996, oktober). Stimulering van beginnende geletterdheid in groepen met veel kleuters uit risicogroepen. Lezing voor de Reading Association in the Netherlands (RaiN) in Utrecht.
  • Stoep, J. & Verhoeven, L. (1996, december). Ontluikende geletterdheid. Lezing op de VBJK Studiedag Over Ontluikende Geletterdheid, Gent (België).
  • Stoep, J. (1995, oktober). Fasen in de verwerving van leesvaardigheid door allochtone kinderen met een gehoorprobleem. Lezing voor de Werkgroep Auditief Gehandicapten van het Nederlands Instituut van Psychologen in Amsterdam.

 

Arjan van Tilborg

Lezingen/workshops

2015

  • Van Tilborg, A., Van Wingerden, E., & Stoep, J. (2015). Leren lezen bij leerlingen met een verstandelijke beperking: Een referentiekader voor leerlingen met doof-verstandelijke beperkingen. Masterclass op Kentalis ACVB Kennisdag, 26 maart 2015.
  • Van Wingerden, E., & Van Tilborg, A. (2015). Early literacy acquisition and reading comprehension in children with ID. Lezing op International Convention on Psychological Science, Amsterdam, 13 maart 2015.
  • Van Wingerden, E., & Van Tilborg, A. (2015). Early literacy acquisition and reading comprehension in children with ID. Lezing op symposium Literacy development in children with IDD, Radboud Universiteit Nijmegen, 10 maart 2015.
  • Van Tilborg, A., & Van Wingerden, E. (2015). Literacy learning in Deaf-Hard of Hearing Children with Intellectual Disabilities. Problems in test assessment. Presentatie op Learning and Literacy Group meeting, Nijmegen, 9 januari 2015.

2014

  • Van Wingerden, E., & Van Tilborg, A. (2014). Predictors of literacy acquisition in children with intellectual disabilities. Lezing op Symposium How special is special? Radboud Universiteit Nijmegen, 19 juni 2014.

2012

  • Van Tilborg, A., Van Wingerden, E., Deckers, S. R. J. M., Van Balkom, H., Segers, E., Verhoeven, L., Stoep, J., & Van Zaalen, Y. (2012). Enhancing (basic) literacy skills in children with intellectual disabilities through AAC. Lecture presented at the ISAAC 2012 congress, Pittsburgh, USA.
  • Van Tilborg, A. (2012). The start of word decoding in children with an intellectual disability. Early literacy skills of intellectually disabled children compared to typically developing children. Lezing op symposium When communication does not come naturally, Radboud Unversiteit Nijmegen, 20 juni 2012.
  • Van Tilborg, A. (2012). Word decoding in children with an intellectual disability: Discussing tasks that could be used in upcoming longitudinal study. Presentatie op Learning and Literacy Group meeting, Nijmegen, 13 januari 2012.

Posters op (internationale) congressen/symposia

2014

  • Van Tilborg, A., Segers, E., Van Balkom, H., & Verhoeven, L. (2014). Predictors of early literacy skills in children with intellectual disabilites. Poster gepresenteerd tijdens BSI Dag, Berg en Dal, 13 juni 2014.
  • Van Tilborg, A., Segers, E., Van Balkom, H., & Verhoeven, L. (2014). Teacher’s vision and educational practice on early literacy learning in children with ID through AAC. Poster gepresenteerd tijdens ISAAC 2014, Lissabon.

2011

  • Van Tilborg, A. J., Van Balkom, L. J. M., Verhoeven, L. T. W., & Segers, P. C. J. (2011). Woord decoderen bij kinderen met een verstandelijke beperking en bijkomende auditieve beperking. Poster gepresenteerd tijdens workshop Communicatieontwikkeling en -ondersteuning bij mensen met een verstandelijke beperking en hun omgeving. ZONMW congres Focus op onderzoek, Utrecht.

 

Evelien van Wingerden

Lezingen/workshops

2015

  • Van Tilborg, A., Van Wingerden, E., & Stoep, J. (2015). Leren lezen bij leerlingen met een verstandelijke beperking: Een referentiekader voor leerlingen met doof-verstandelijke beperkingen. Gepresenteerd op de Kentalis ACVB Kennisdag, 26 maart 2015.
  • Van Wingerden, E., & Van Tilborg, (2015). A. Early literacy acquisition and reading comprehension in children with ID. Gepresenteerd tijdens International Convention on Psychological Science, Amsterdam, 13 maart 2015.
  • Van Wingerden, E., & Van Tilborg, A. (2015). Early literacy acquisition and reading comprehension in children with ID. Gepresenteerd tijdens symposium Literacy development in children with IDD, Radboud Universiteit Nijmegen, 10 maart 2015
  • Van Tilborg, A., & Van Wingerden, E. (2015). Literacy learning in Deaf-Hard of Hearing Children with Intellectual Disabilities. Problems in test assessment. Gepresenteerd tijdens Learning and Literacy Group meeting, Nijmegen, 9 januari 2015.

2014

  • Van Wingerden, E., & Van Tilborg, A. (2014). Predictors of literacy acquisition in children with intellectual disabilities. Gepresenteerd tijdens Symposium How special is special? Radboud Universiteit Nijmegen, 19 juni 2014.

2013

  • Van Wingerden, E. (2013). Challenges in reading comprehension for children with intellectual disabilities. Gepresenteerd tijden Seminar Communication in exchange, 20 juni 2013.
  • Van Wingerden, E. (2013). Leren lezen met een verstandelijke beperking: een hindernisbaan. Gepresenteerd in een mini-symposium op het Honours-weekend met studenten van Pedagogische Wetenschappen en Onderwijskunde, 14 september 2013.

2012

  • Van Wingerden, E. (2012). Reading comprehension in literate children with an intellectual disability. Gepresenteerd tijdens de PhD-Day van het Behavioural Science Institute, 23 oktober 2012.
  • Van Wingerden, E. (2012). Reading comprehension in literate children with an intellectual disability. Gepresenteerd tijdens Symposium Cognitive aspects of literacy and learning, 4 oktober 2012.
  • Van Tilborg, A., Van Wingerden, E., Deckers, S. R. J. M., Van Balkom, H., Segers, E., Verhoeven, L., Stoep, J., & Van Zaalen, Y. (2012). Enhancing (basic) literacy skills in children with intellectual disabilities through AAC. Lecture presented at the ISAAC 2012 congress, Pittsburgh, USA.
  • Van Wingerden, E.. A comparison of reading comprehension in children with and without intellectual disability. Gepresenteerd tijdens Symposium  When communication does not come naturally, 20 juni 2012.

Posters op (internationale) congressen/symposia

  • Van Wingerden, E. , Van Balkom, H. , Verhoeven, L. , Segers, E. , Stoep, J. (2011). De ontwikkeling van begrijpend lezen bij kinderen met een verstandelijke en auditief-verstandelijke beperking. Focus op Onderzoek: Oogsten en verbinden, 1 december 2011.

 


Recente nieuwsberichten, publicaties & rapporten
Twitter
Verbeelding